#

7 ефикасни начина за справяне със стреса

Знаете ли, че бактериите в тялото ви усещат, когато сте стресирани? Ако сте изнервени от уличното задръстване, притеснявате се за близък човек или трупате напрежение поради множество ангажименти, организмът ви отделя два хормона на стреса - адреналин и кортизол. Те не само спират растежа на благотворните бактерии и стимулират размножаването на вредните дрожди, но и са пряка причина за т. нар. "чревна пропускливост". С други думи, стресът е един от основните причинители на чревен дисбаланс (и не само). Ето и 7 ефикасни начина за справяне с него:


1. Вземайте лековити вани с лавандула и английска сол.


Това е един от най-добрите начини да се освободите от стреса. Добавете 20 капки етерично масло от лавандула и една чаша английска сол към горещата вана и се потопете за 20 блажени минути. После изпийте чаша чай от лайка, коприва или глухарче за успокоение и релаксация.


2. Спортувайте поне по половин час на ден.


Ходене, фитнес, силови или интервални тренировки, плуване, каране на колело, йога, бягане - изборът е ваш. Всички те са отлични начини да се облекчи стресът.


3. Прекарвайте в тишина поне по 10 минути на ден.


Позволете на ума и тялото да се освободят от стреса с помощта на молитва, медитация или визуализация. Изразете благодарност за всички хубави неща в живота ви - това също ще окаже благотворен ефект върху здравето ви.


4. Почивайте си от работа и намирайте време за общуване.


По начина, по който спазвате работното си време, вмъквайте в графика си "време за забавление" и "време за релаксиране" през цялата седмица. Най-отявлените работохолици не си почиват достатъчно, а това вреди на черния дроб.


5. Разхождайте се сред природата и дишайте дълбоко.


Правете разходка на открито поне по половин час на ден, докато съзнателно поемате свежия въздух.


6. Не прекалявайте.


Забавете темпото - отделяйте време за почивка и презареждане на батериите и умът (и червата) ще ви се отблагодарят.


7. Обмислете прием на хранителни добавки.


Когато известно време сте се претоварвали, тялото ви вероятно е развило недостиг на някои основни ценни вещества. Ето защо е добре да приемате ежедневно добавки с витамин D3, витамин B12 и омега-3 мастни киселини - организмът се нуждае от тях в по-голямо количество, когато се намира под постоянно напрежение. 


Източник:
Яжте мръсно - Джош Акс
 


Публикациите в сайта са с изцяло информативен характер и не заменят квалифицираната медицинска помощ. Ползвателите на сайта следва да получат компетентно становище от лекар, преди евентуалното прилагане на каквато и да е част от посочената в него информация.